Skal en lege også være en god innkjøper?
Er det noe helsepersonell har til felles så er det en hektisk hverdag. Arbeidsoppgavene øker i både mengde og bredde som gjør det vanskeligere å ta gode avgjørelser både for pasienter, men også for ansatte og ikke minst seg selv. Vi mener derfor at et godt alternativ for veldig mange i helsesektoren er å finansiere sine innkjøp av medisinsk utstyr.
Hvorfor finansiere innkjøp av medisinsk utstyr?
- Ikke bind opp dyrebar kapital i utstyr som raskt mister verdi. Ivareta i stedet en god økonomisk reserve ved å lease utstyr mot en fast, forutsigbar månedskostnad. Har du en god likviditet og forutsigbare månedskostnader har du en bekymring mindre.
- Kom raskt igang! Skal du satse på en ny avdeling, ansatt eller starte noe nytt er det lurt å holde kostnadene lave til du har fått inntektene på et budsjettert nivå. Av alle konkurser så er ca. 50 % på grunn av dårlig likviditet og ikke på grunn av dårlige resultater.
- Etter endt leasingperiode kan du selv velge om du ønsker å kjøpe ut produktet eller inngå en ny leasingperiode med splitter nye produkter.
Fordeler, i kortform:
- Du får bedre likviditet som gir større handlerom
- Du kan gjøre større innkjøp på et tidligere tidspunkt for nysatsning eller oppgradering av eksisterende utstyrspark
- Du kan øke selskapets kredittvurdering
- Du forenkler budsjetteringen med faste og forutsigbare kostnader
- Du kan lease produktkjøp for så lite som kr 10 000 over en 36-60 måneders periode
- Rask og enkel administrasjon med eSignatur for godkjenning av avtalen (avtale kan også sendes per post).
Vår leasingpartner:
- har lang erfaring i Norge
- tilbyr rask og effektiv administrasjon med mobil BankID som et av signeringsalternativene.
- er konkurransedyktig på priser